Laatujournalismi ja taide avaavat merkityksiä. Ne lisäävät tietoa, yhdistävät ihmisiä ja herättävät keskustelua.

Ne antavat äänen niillekin, joiden ääntä ei muuten kuultaisi.

Sen vuoksi kumppanuus Amos Rexin kanssa tuntui alusta lähtien luontevalta. Siinä nivoutuu yhteen kaksi rakentavaa yhteiskunnallista muutosvoimaa: media ja taide. Yhtiönä Alma Median yhteiskunnallinen tehtävä on tukea demokratiaa ja vapaata tiedonvälitystä. Sen tavoitteena on luoda puitteet yksilöiden, yritysten ja yhteiskunnan kestävälle kasvulle.

Amos Rexin ja Alman yhteistyössä keskiössä ovat erityisesti nuoret, joille kumppanit tarjoavat mahdollisuuksia osallistua, vaikuttaa, näkyä ja kuulua toteuttamalla muun muassa yhteiskunnallisten keskustelujen sarjan ja nuorten työpajoja.

Alma Median tunnetuimpia brändejä Suomessa ovat Iltalehti, Kauppalehti, Talouselämä, Etuovi.com ja Monster.